Strona główna > RODO

RODO

Sprawdź również:

Uprzejmie informuję, że od dnia 25 maja 2018 r. obowiązują wymagania dotyczące ochrony danych osobowych określone w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO).

Poniżej przedstawiam informację o przetwarzaniu Państwa danych osobowych i proszę o zapoznanie się z jej treścią.

Obowiązek informacyjny RODO

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej „RODO”), informujemy, że:

1. Administratorem Państwa danych osobowych, o których mowa poniżej, jest notariusz Natalia Serwatko prowadząca działalność pod nazwą Kancelaria Notarialna Natalia Serwatko, adres ul. Henryka Sienkiewicza 1/1 lok. 105, 15-092 Białystok.

2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można kontaktować się wysyłając wiadomość e-mail na adres kancelaria@notariuszbialystok.pl .

3. Notariusz będzie korzystał z Państwa danych osobowych wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych zgodnie z Państwa wolą oraz w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów prawnych związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych, podatków).

4. Działania Notariusza podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na niego obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g, f oraz j Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679 – RODO).

5. Szczegółowy zakres obowiązków Notariusza definiują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a zwłaszcza ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie.

6. Informacje stanowiące Państwa dane osobowe są wykorzystywane przez Notariusza w związku z istniejącymi wymogami ustawowymi. Oznacza to, że mają Państwo obowiązek podania danych osobowych niezbędnych do prawidłowego, zgodnego z prawem, wykonania czynności notarialnych. Odmowa przekazania tych informacji Notariuszowi uniemożliwia przeprowadzenie czynności notarialnych.

7. Notariusz nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, jak również dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania, przy czym notariusz jest zobowiązany do prowadzenia ksiąg notarialnych w formie pisemnej bądź elektronicznej.

8. Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Natomiast uprawnienie do żądania usunięcia danych lub zaprzestania ich przetwarzania mogą być zrealizowane przez Notariusza jedynie w ograniczonym zakresie w związku ze specyfiką dokonywanych czynności. Ponadto na Notariusza nałożono obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres 10 lat od momentu dokonania czynności notarialnej, w związku z którą otrzymał te dane.

9. Możliwe jest sprostowanie danych osobowych lub zażądanie ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez przepisy ustawy – Prawo o notariacie.

10. Notariusz przekazuje Państwa dane osobowe organom publicznym (np. sądom i organom skarbowym) w zakresie realizacji obowiązków prawnych.

11. Zgodnie z art. 34. ust. 4 ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu notariusz na potrzeby stosowania środków bezpieczeństwa finansowego może przetwarzać informacje zawarte w dokumentach tożsamości klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzać ich kopie.

12. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z działaniami Notariusza w zakresie Państwa danych osobowych zalecamy przesłanie wiadomości na adres e-mail: kancelaria@notariuszbialystok.pl .

13. Istnieje możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli będą mieli Państwo zastrzeżenia co do działań Notariusza w zakresie Państwa danych osobowych.

14. Notariusz dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie możliwe ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.